مرکز فرهنگی اسلامی فرسنو کالیفرنیا

مرکز فرهنگی اسلامی فرسنو
اطلاعات اوليه
بنيانگذار سید علی قزوینی
کاربری سازمان فراگیر اسلامی
مکان آمریکا (ایالت کالیفرنیا)
مشخصات
وضعیت فعال
امکانات برگزاری نمازجمعه • جلسات تفسیر قرآن • مراسم‌های مذهبی
معماری
وبگاه

مرکز فرهنگی اسلامی فِرِسنو کالیفرنیا (ICCF) یکی از مراکز شیعی در شهر فرسنو از ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکاست. موسس این مرکز سید علی قزوینی دانش آموخته حوزه علمیه قم است. مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو با وجودِ داشتن اساس شیعی، یک سازمان فراگیر اسلامی است که در آن از همه مسلمانان استقبال می‌شود و مسلمانان شیعه و سنی در این مرکز اسلامی کار می‌کنند و نماز جمعه را با یکدیگر به پا می‌دارند.

برنامه‌ها و فعالیت‌ها

مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو، برنامه‌های دینی و فرهنگی مختلفی را در طول سال به صورت روزانه، هفتگی و برنامه‌های مناسبتی و خاص دنبال می‌کند:

  • نماز جمعه هر هفته در ساعت ۱:۰۰ بعداز ظهر برپا می‌شود.
  • جلسات تفسیر قرآن هر پنج شنبه در ۰۶:۰۰ برگزار می‌شود.
  • جمعه شب برنامه خطابه سخنرانان مهمان و برنامه‌های اجتماعی، مذهبی دیگر برقرار است.
  • شب‌های ماه رمضان برنامه افطار و دعاهای مخصوص ماه مبارک برای مسلمانان و غیرمسلمانان برپاست.

برنامه‌های سالانه

مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو به مناسبت وقایع مختلف سالانه، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی خاصی به شرح ذیل دارد:

  1. کارناوال عید: هر سال، مسلمانان محلی و مهمانان در مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان در اولین شنبه پس از تعطیلات، کارناوال شامل مواد غذایی خوشمزه، سرگرمی برای تمام اعضای خانواده، سواری برای کودکان و فرصتی برای خانواده‌ها برای دیدار به راه می‌اندازد.
  2. نوروز: مرکز فرهنگی اسلامی فرسنو جشن نوروز با زنده نگه داشتن سنت‌های نوروز، از جمله غذاهای سنتی و لباس برگزار می‌کند. نوروز نشانه آغاز بهار در اکثر کشورهای فارسی زبان از جمله ایران، عراق، افغانستان، تاجیکستان و در میان برخی از گروه‌های قومی در هند و قرقیزستان است.
  3. عاشورا (شهادت امام حسین): روز دهم محرم یا روز عاشورا و یا یک رسمی است. مسلمانان، به خصوص شیعیان، مناسبت شهادت امام حسین در نبرد کربلا، عراق این روز را زنده نگه میدارند. مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو نیز یادبود عاشورا را از طریق برنامه‌های خود احیا میکند.
  4. جایزه روح ابراهیم: مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو تلاش برای ترویج و افزایش درک از اسلام و مسلمانان را ارج مینهد. هر سال، مرکز فرهنگی اسلامی فرزنو جایزه روح ابراهیم را به گروه‌ها و یا افرادی که به طور قابل توجهی نسبت به افزایش درک از اسلام و مسلمانان کمک می‌کنند اعطا میکند.
مرکز اسلامی فرهنگی فرسنو

ساختار سازمانی

مرکز فرهنگی اسلامی فرسنو کالیفرنیا (ICCF)، از یک هیئت امنا، رییس تشریفاتی (مدیر معنوی مرکز)، نایب رییس (مدیر اجرایی)، مدیران بخش اداری و کارکنان تشکیل شده است. مدیر معنوی مرکز سید علی قزوینی است وی تحصیل کرده حوزه علمیه قم است و پس از فارغ التحصیل شدن از دروس حوزوی دکترای خویش را از کالیفرنیا اخذ کرده است. وی موسس مرکز اسلامی فرسنو است. رضا نکومنش در حال حاضر مدیر این مرکز است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و الهیات از دانشگاه کالیفرنیاست.

پانویس

پیوند به بیرون